Marketingový výzkum
Výzkum trhu
- poskytuje informace o velikosti trhu, tržním podílu významných hráčů na trhu, současných trendech
- podá informace o konkurentech
- zjistí nálady a potřeby zákazníků
- identifikuje tržní příležitosti a směřování obchodní a marketingové strategie
Výzkum značky
- jaké je povědomí o Vaší značce, jak se mění vzávislosti na právě provedených marketingových kampaních
- jak zákazníci vnímají Vaší značku, sčím si jí spojují na emocionální i racionální úrovni
- srovnání značky skonkurenčními značkami a jakou pozici má Vaše značka
- je komunikace značky efektivní.
- BrandTracking – za pomocí mobilních zařízení respondenti zaznamenají a hodnotí značku vreálném čase, jakmile se sní setkají
Nákupní zvyklosti zákazníků
- jaké jsou nákupní zvyklosti zákazníků a jak se mění v čase
- jak často nakupují, kolik a kde utrácejí
- čím jsou zákazníci motivování při výběru nákupního místa
- využívají zákazníci internet, sociální sítě
- jaké důvody vedly zákazníky přejít od Vás ke konkurenci, kam odešli, a jaké je jejich hodnocení
Zákaznická zkušenost, zákaznická spokojenost
- jak vypadá ideální zákaznická zkušenost a sjakou realitou s Vaši zákazníci setkávají a to nejen při nakupování, ale i při řešení reklamací, výdeji zboží, telefonním kontaktu
- jak naplňujete očekávané standardy zákazníků a je zákaznická zkušenost v souladu s Vaší strategií
- v čem spočívá spokojenost Vašich zákazníků a jaké jsou hlavní příčiny nespokojenosti
- identifikujeme nové příležitosti ke zlepšení vztahu se současnými zákazníky a získání nových
- jaké emoce jsou spojovány se zkušeností z Vašeho obchodu
- v čem se odlišujete od konkurence
- získáme okamžitou zpětnou vazbu po zkušenosti zákazníka z Vašeho obchodu
- proč zákazníci nakupují právě u Vás, jakou přidanou hodnotu spatřují právě ve Vašem obchodu
Měření efektivity věrnostních programů
- je věrnostní program optimálně nastavený a ovlivňuje chování zákazníků žádaným způsobem
- kdo užívá věrnostního programu a včem se liší od nečlenů
Segmentace
- segmentace rozdělí Vaše zákazníky na menší skupiny podle typologie, demografie, chování, zvyklostí, využívání produktů či preferencí
- segmentace Vám umožní zacílit na specifickou část trhu a lépe komunikovat s určitou skupinou zákazníků
- odhalíme rizikové skupiny mezi Vašimi zákazníky
- kvalitativní metody předpoví chování určité skupiny zákazníků a jejich očekávanou reakci na změnu služeb, sortimentu
- kombinujeme data získaná z výzkumu s daty zveřejně dostupných zdrojů, statistik a jiných výzkumů
- míra segmentace se liší vzávislosti na vzorku a potřebách klienta a parametrech projektu, tak aby výsledný segment byl dostatečně homogenní a zároveň representativní
StoreRouting
- vytvoříme mapu Vašeho obchodu srozlišenými oblastmi, kterými zákazníci často procházejí a kterým se naopak vyhýbají. V kterých částech obchodu zákazníci uskuteční své nákupy.
- u zákazníků, kteří přišli z důvodu zákaznického servisu nebo reklamace, zjistíme, zda jejich cesta vede přímo do oddělení zákaznického servisu nebo se také procházejí i obchodem
- jak dlouho stráví zákazníci nakupováním, jak dlouho čekáním na pokladně
- v které části obchodu dostanou zákazníci nejčastěji pomoc od členů personálu a kde ji nejčastěji potřebují
- kam v obchodu umístit akční zboží nebo kam zaměřit svoje marketingové aktivity
- jak lépe využít prodejní plochy a upravit rozmístění regálů tak, aby zákazníci procházeli obchodem rovnoměrněji
- jaký vliv měly změny v designu obchodu na nákupní zkušenost zákazníků
- získaná data porovnáme s Vašimi prodejními daty a poskytneme Vám ucelený obraz pohybu zákazníků po prodejně od vstupu do odchodu
Tracking letáků a katalogů
- osloví leták cílového zákazníka a přivede jej do obchodu
- obsahuje leták správný mix atraktivního sortimentu
- hodnocení letáku v porovnání s konkurencí, vytvoření benchmarku
- sběr letáků konkurence a dlouhodobé sledování
Monitoring konkurence
- sběr informací o trhu a konkurenci a poskytování informací o změnách na trhu
- monitoring marketingových aktivit konkurence
- zjištění rozdílů mezi službami a produkty konkurence
- dlouhodobé sledování