Marketingový výzkum

Výzkum trhu

  • poskytuje informace o velikosti trhu, tržním podílu významných hráčů na trhu, současných trendech
  • podá informace o konkurentech
  • zjistí nálady a potřeby zákazníků
  • identifikuje tržní příležitosti a směřování obchodní a marketingové strategie

Výzkum značky

  • jaké je povědomí o Vaší značce, jak se mění vzávislosti na právě provedených marketingových kampaních
  • jak zákazníci vnímají Vaší značku, sčím si jí spojují na emocionální i racionální úrovni
  • srovnání značky skonkurenčními značkami a jakou pozici má Vaše značka
  • je komunikace značky efektivní.
  • BrandTracking – za pomocí mobilních zařízení respondenti zaznamenají a hodnotí značku vreálném čase, jakmile se sní setkají

Nákupní zvyklosti zákazníků

  • jaké jsou nákupní zvyklosti zákazníků a jak se mění v čase
  • jak často nakupují, kolik a kde utrácejí
  • čím jsou zákazníci motivování při výběru nákupního místa
  • využívají zákazníci internet, sociální sítě
  • jaké důvody vedly zákazníky přejít od Vás ke konkurenci, kam odešli, a jaké je jejich hodnocení

Zákaznická zkušenost, zákaznická spokojenost

  • jak vypadá ideální zákaznická zkušenost a sjakou realitou s Vaši zákazníci setkávají a to nejen při nakupování, ale i při řešení reklamací, výdeji zboží, telefonním kontaktu
  • jak naplňujete očekávané standardy zákazníků a je zákaznická zkušenost v souladu s Vaší strategií
  • v čem spočívá spokojenost Vašich zákazníků a jaké jsou hlavní příčiny nespokojenosti
  • identifikujeme nové příležitosti ke zlepšení vztahu se současnými zákazníky a získání nových
  • jaké emoce jsou spojovány se zkušeností z Vašeho obchodu
  • v čem se odlišujete od konkurence
  • získáme okamžitou zpětnou vazbu po zkušenosti zákazníka z Vašeho obchodu
  • proč zákazníci nakupují právě u Vás, jakou přidanou hodnotu spatřují právě ve Vašem obchodu

Měření efektivity věrnostních programů

  • je věrnostní program optimálně nastavený a ovlivňuje chování zákazníků žádaným způsobem
  • kdo užívá věrnostního programu a včem se liší od nečlenů

Segmentace

  • segmentace rozdělí Vaše zákazníky na menší skupiny podle typologie, demografie, chování, zvyklostí, využívání produktů či preferencí
  • segmentace Vám umožní zacílit na specifickou část trhu a lépe komunikovat s určitou skupinou zákazníků
  • odhalíme rizikové skupiny mezi Vašimi zákazníky
  • kvalitativní metody předpoví chování určité skupiny zákazníků a jejich očekávanou reakci na změnu služeb, sortimentu
  • kombinujeme data získaná z výzkumu s daty zveřejně dostupných zdrojů, statistik a jiných výzkumů
  • míra segmentace se liší vzávislosti na vzorku a potřebách klienta a parametrech projektu, tak aby výsledný segment byl dostatečně homogenní a zároveň representativní


StoreRouting

  • vytvoříme mapu Vašeho obchodu srozlišenými oblastmi, kterými zákazníci často procházejí a kterým se naopak vyhýbají. V kterých částech obchodu zákazníci uskuteční své nákupy.
  • u zákazníků, kteří přišli z důvodu zákaznického servisu nebo reklamace, zjistíme, zda jejich cesta vede přímo do oddělení zákaznického servisu nebo se také procházejí i obchodem
  • jak dlouho stráví zákazníci nakupováním, jak dlouho čekáním na pokladně
  • v které části obchodu dostanou zákazníci nejčastěji pomoc od členů personálu a kde ji nejčastěji potřebují
  • kam v obchodu umístit akční zboží nebo kam zaměřit svoje marketingové aktivity
  • jak lépe využít prodejní plochy a upravit rozmístění regálů tak, aby zákazníci procházeli obchodem rovnoměrněji
  • jaký vliv měly změny v designu obchodu na nákupní zkušenost zákazníků
  • získaná data porovnáme s Vašimi prodejními daty a poskytneme Vám ucelený obraz pohybu zákazníků po prodejně od vstupu do odchodu

Tracking letáků a katalogů

  • osloví leták cílového zákazníka a přivede jej do obchodu
  • obsahuje leták správný mix atraktivního sortimentu
  • hodnocení letáku v porovnání s konkurencí, vytvoření benchmarku
  • sběr letáků konkurence a dlouhodobé sledování

Monitoring konkurence

  • sběr informací o trhu a konkurenci a poskytování informací o změnách na trhu
  • monitoring marketingových aktivit konkurence
  • zjištění rozdílů mezi službami a produkty konkurence
  • dlouhodobé sledování
© 2013 Ascent Direct s.r.o.